Kurs dla nauczycieli

“Akademia Dobrego Tematu”

Akademia Dobrego Tematu powstała po to, by wyposażyć nauczycieli wdrażających program “Dobry Temat” zarówno w wiedzę na temat programu, jego struktury i poszczególnych etapów, jak i w wiedzę pomocną w pracy z dziećmi i młodzieżą. Współpraca ze szkołami rzuciła nam światło na potrzeby nauczycieli w zakresie poszerzania wiedzy dotyczącej zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. W związku z tym postanowiliśmy wzbogacić nasze szkolenia o materiały będące odpowiedzią na zgłoszone zapotrzebowanie.

Szczegóły kursu

Cykl filmów szkoleniowych pod nazwą “Akademia Dobrego Tematu” koncentruje się wokół kilku zagadnień, m.in:
– Czym jest profilaktyka i jaka jest aktualna kondycja zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży?
– Jak dbać o swój dobrostan będąc nauczycielem pracującym z młodzieżą?
– Jakie szanse i zagrożenia wiążą się z używaniem Internetu i technologii cyfrowych?
– Jak rozpoznać sygnały świadczące o problemach ze zdrowiem psychicznym i jak na nie reagować?

Oprócz filmów dotyczących teorii, opracowaliśmy również 2 filmy ukazujące obsługę programu od strony praktycznej, w których przedstawiamy strukturę programu oraz instruujemy, jak się poruszać po platformie programu “Dobry Temat”.

Przygotowaliśmy także film dla rodziców dzieci, które wezmą udział w programie “Dobry Temat”. Film ma wyposażyć ich w wiedzę na temat dbałości o własny dobrostan psychiczny oraz jest podpowiedzią, jak rodzice mogą wspomóc realizację programu “Dobry Temat” we własnym domu. 

Elementy kursu

1. Część teoretyczna
1.1 Wprowadzenie do programu profilaktyki uniwersalnej „Dobry temat”
1.2 Dobrostan psychiczny i emocjonalny nauczyciela
1.3 Zaburzenia depresyjne wśród młodzieży i zapobieganie samobójstwom
1.4 Aktywność młodych ludzi w sieci – szanse i zagrożenia
1.5 Test sprawdzający do części teoretycznej
2. Część praktyczna
2.1 Program „Dobry Temat” krok po kroku – Część 1
2.2 Program „Dobry Temat” krok po kroku – Część 2
3. Suplement
3.1 Suplement 1 – Jak wygląda psychoterapia? Jaka jest rola pedagoga i psychologa w szkole?”
3.2 Suplement 2 – Jak kształtować młodych ludzi pod kątem ich aktywności online.