01
02
03
04
Autorzy treści programu
Prowadzący szkolenia
Twarze i serca zaangażowane w misję „Dobrego Tematu”
Nasi ambasadorzy
Projekt „Dobry Temat” jest niezbędny w kontekście współczesnych wyzwań, z jakimi mierzy się młodzież. Badania przeprowadzone przez NASK wskazują, że młodzież doskonale opanowała techniczne aspekty korzystania z sieci, ale ich świadomość zagrożeń jest niewystarczająca. Co więcej, tylko nieco ponad połowa badanej młodzieży (56,2%) potrafiła właściwie zidentyfikować i zareagować na zagrożenia w sieci.
Kamil Szpejenkowski
Mistrz Polski w IDO Electric Boogie, tancerz, influencer, jeden z najbardziej znanych tiktokerów w Polsce.
Jan Mela
Podróżnik, szkoleniowiec motywacyjny i działacz sportowy, najmłodszy w historii zdobywca dwóch biegunów
w jednym roku.
Dlaczego Dobry TEMAT?
Dlaczego profilaktyka jest aż tak potrzebna?
Projekt „Dobry Temat” jest niezbędny w kontekście współczesnych wyzwań, z jakimi mierzy się młodzież. Badania przeprowadzone przez NASK wskazują, że młodzież doskonale opanowała techniczne aspekty korzystania z sieci, ale ich świadomość zagrożeń jest niewystarczająca. Co więcej, tylko nieco ponad połowa badanej młodzieży (56,2%) potrafiła właściwie zidentyfikować i zareagować na zagrożenia w sieci.
Inne badania wskazują na kryzys psychiczny wśród dzieci, które wracają do szkoły po długim okresie izolacji spowodowanej pandemią. Ponadto, w kontekście globalnych wydarzeń, takich jak konflikt na Ukrainie, młodzież w Polsce jest narażona na dodatkowe stresory, takie jak napływ uchodźców i konsekwencje społeczne z tym związane.
W świetle tych badań, projekt „Dobry Temat” stanowi kluczowe narzędzie w edukacji i wsparciu młodzieży, pomagając im stawić czoła zagrożeniom cyfrowego świata, kryzysom psychicznym oraz globalnym wydarzeniom wpływającym na ich codzienne życie.
Manager Projektu
Pełnomocnik Zarządu Fundacji “Wypłyń na Głębię”. Pomysłodawca i współautor programów profilakty-cznych (m.in. “Dobry Temat”, “Dobra Opcja”, czy “Skazany na wolność” w ramach którego odwiedził 74 zakłady karne jako mówca) oraz ewangelizacy-jnych (np. KATECHEZA 2.0).
Ze względu na swoje – często trudne – doświadczenia z młodych lat, w swojej misji życiowej stara się maksymalnie skupiać na młodzieży, wspierając ich drogę w odkrywaniu pasji, radości życia i talentów, wykorzystując nowoczesne narzędzia. Terapeuta zajęciowy z przygotowaniem pedagogicznym. W przeszłości przedsiębiorca, pełnił także funkcje managerskie i dyrektorskie
Misja
Towarzyszymy młodzieży w poszukiwaniu odpowiedzi na życiowe pytania. Łączymy i wspieramy tych, którym zależy na dobrej przyszłości młodego pokolenia.
Wizja
Opierając się na współpracy z ekspertami, do 2026 roku chcemy, by Fundacja prowadziła programy profilaktyczne dla dzieci i młodzieży w wieku 7-21 lat w przynajmniej 10% szkół w Polsce, oraz zarządzała Think-Tank’iem, który będzie wiodącym ośrodkiem opiniującym i kształtującym.